Atrakcyjność biznesowa Sieci

Zaufali nam

Pozycjonowanie wortalu Meble.pl meble.pl

Wdrożenie kampani seo i sem dla sklepu internetowego

Artykuły branżowe

Atrakcyjność biznesowa Sieci

Internet służy do zapoznawania się z różnego rodzaju informacjami handlowymi. 42 proc. internautów deklaruje, że to Sieć jest źródłem pozyskiwania takich informacji. O połowę niższe wskazania (21 proc.) otrzymała tu telewizja, podobnie prasa (19 proc.), a radio zostało wskazane jako źródło pozyskiwania informacji przez zaledwie 3 proc. badanych1. Bardzo istotnym faktem jest, iż ponad 60 proc. pracowników firm potwierdza, ze Internet jest podstawowym narzędziem ich pracy. Managerowie uważają, iż jest on instrumentem zwiększającym skuteczność w działalności biznesowej, gdyż:

 

  • pozwala na oszczędność czasu
  • ulepsza komunikację z innymi firmami, z urzędami, instytucjami, jak i klientami
  • polepsza kondycję finansową firmy
  • przyczynia się do zwiększenia sprzedaży2

 

W związku z tym, jak Internet staje się coraz bardziej popularny, wzrasta jego wartość marketingowa. Bez wątpienia obecnie Sieć stanowi najszybciej rozwijające się medium reklamowe w Polsce. W roku 2005 rynek reklamy internetowej wart był ok. 140 mln zł., osiągając 3 proc. całkowitych wydatków na reklamę. Przewiduje się, że w 2006 roku może osiągnąć nawet 210 mln zł. Oznaczałoby to, że rynek reklamy sieciowej, kolejny rok z rzędu wzrósłby, o co najmniej połowę, a dynamika tego wzrostu byłaby większa niż na świecie3. Przedsiębiorcy bowiem doceniają walory Internetu jako narzędzia promocji własnej firmy. W opinii 24,7 proc. osób mających wpływ na zarządzanie firmą, Sieć w porównaniu z mediami tradycyjnymi posiada dużo większy potencjał promocyjny. Bardzo ciekawym faktem jest, iż coraz więcej przedsiębiorców traktuje Sieć jako instrument do budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Bez wątpienia ma na to wpływ postrzeganie firm reklamujących się w Internecie przez samych klientów. Wskazują oni na wiele pozytywnych cech, jakie można przypisać firmom korzystającym z takiego narzędzia promocji. Klienci postrzegają firmy, który są obecne w reklamach internetowych jako nowoczesne, pionierskie, dynamiczne, zaawansowane technologicznie oraz wyróżniające się pokaźną zasobnością finansową.

 

Powyższe dane wskazują, że rynek internetowy jest niezwykle atrakcyjny dla działalności biznesowej, przede wszystkim takiej, która pozwala na promocję przedsiębiorstw. Należy zaznaczyć, że szacunki dotyczące całego rynku reklamy internetowej nie uwzględniają jednak bardzo ważnego sektora konstrukcji serwisów WWW. Olgierd Cygan, prezes Digital One, uważa, że biznes związany ze stronami WWW jest wart w przybliżeniu 400 mln zł. Nasuwa się pytanie, dlaczego to właśnie strony WWW są tak bardzo wysoko wyceniane. One bowiem są atrakcyjnym kąskiem marketingowym.

 

Sama strona internetowa nie jest jednak cenna. Działania typu jak wykupienie domeny internetowej, zaprojektowanie szaty graficznej i zindeksowanie strony w celu umieszczenia jej w wyszukiwarkach internetowych to znacznie za mało, aby osiągać sukces w biznesie internetowym. Skoro Internet niesie ze sobą tak wielką wartość marketingową, strony WWW muszą także ją posiadać, by móc korzystać z przywilejów marketingu internetowego - tak, aby firmy tradycyjne korzystały z jej usług. Jak osiągnąć sukces w biznesie internetowym? O tym już niebawem:)

 

Dyretor ds. Marketingu & Pr WWB
Jagoda Ewa Kutkowska
bok@wwb.pl

 

Przypisy

  • 1 Tamże, s.32

  • 2 D. Kaznowski, Raport strategiczny IAB Polska Internet 2005 Polska, Europa, Świat, Warszawa 2005, s.41

  • 3 M. Karpiński, Multimedia i wyszukiwarki, Press, nr 4(123), s.91

Strona: 1
 
WWB.pl - wirtualny wymiar biznesu pozycjonowanie stron rzeszow